Waldführung „Kommunikation und Sinne im Stadtwald“

Stadtwald
Ecke Junkersdorfer Strasse / Heinrich-Stevens-Weg, 50933 Köln
So, 28.04.2024
Start: 10:00 - 12:00 Uhr

Buy Tickets

You are about to convert a purchase from to Waldführung „Kommunikation und Sinne im Stadtwald“. Please click on continue and chose your new tickets. The payment amount of your original tickets will be refunded to you minus a conversion fee of € per ticket. The conversion fee and the possible difference to your original purchase will be charged.

You are about to cancel your reservation for Waldführung „Kommunikation und Sinne im Stadtwald“. Please confirm the cancelation of your reservation.

You are about to change your reservation from Waldführung „Kommunikation und Sinne im Stadtwald“. Please select a new event to change your reservation to.

Choose Seats

Ticketsale closed

There are currently no tickets available for this event.

About the Event

Zwischen Stadionbad, Militärring und Adenauer Weiher erstreckt sich einer der schönsten Teile des Grüngürtels.

Und auch wenn wir es nicht hören: zwischen den Bäumen findet ein reger Austausch statt. Aber wie funktioniert er? Und was hat er mit unserer Sprache zu tun? Und wie beeinflusst das geheime Leben der Bäume unser Leben? Hier treffen wissenschaftliche Erkenntnisse auf Naturerlebnis und wir tauchen mit allen Sinnen in den Wald ein.

Denn sowohl für den Menschen als auch den Wald gilt: „Man kann nicht nicht kommunizieren“ (Paul Watzlaswick, Kommunikationswissenschaftler). Ich zeige es Dir!

Event Organizer

Die Waldgänger
Berrenratherstrasse 471
50937 Köln