tanz.tausch Festival: Willie Stark "Chapt(her)s" Premiere

TanzFaktur
Siegburger Straße 233w, 50679 Köln
So, 08.09.2024
Start: 18:00 - 19:30 Uhr

Buy Tickets

Bitte beachten Sie, dass sich die Verfügbarkeit einzelner Funktionen nach den Reservierungenbedingungen richtet

You are about to convert a purchase from to tanz.tausch Festival: Willie Stark "Chapt(her)s" Premiere. Please click on continue and chose your new tickets. The payment amount of your original tickets will be refunded to you minus a conversion fee of € per ticket. The conversion fee and the possible difference to your original purchase will be charged.

You are about to cancel your reservation for tanz.tausch Festival: Willie Stark "Chapt(her)s" Premiere. Please confirm the cancelation of your reservation.

You are about to change your reservation from tanz.tausch Festival: Willie Stark "Chapt(her)s" Premiere. Please select a new event to change your reservation to.

Choose Seats

The number of booked tickets is below the required minimum of [[min_total_ticket_count]].
Ticketsale closed

There are currently no tickets available for this event.

About the Event

Chapt(her)s setzt sich mit dem Begriff des weiblichen Körpers und dem Platz der Frau in der Gesellschaft auseinander. Die weibliche Gruppe um Willie Stark konfrontiert uns mit Klischees, Vorurteilen und Widerspruch, indem sie tief in die Gesten der Frau, die Objektivierung des Körpers, die Doppelmoral, die politische Unterdrückung und die soziale Ausgrenzung eintaucht. Tanz ist hier ein politisches Werkzeug: Inwieweit beeinflussen Kultur, Geschlecht, ethnische Herkunft und sozioökonomische Verhältnisse den Ausdruck oder die Unterdrückung von Wut, Empathie und Liebe.

Die Vision der Company Aswego um Willie Stark ist tief verwurzelt in der Feier urbaner und afroamerikanischer Kulturen und dem Ausdruck politischer und sozialer Botschaften durch Bewegung. Ihr Ziel ist es, die Gemeinschaft zu fördern und ein Gefühl der gemeinsamen Liebe und des Verständnisses zu vermitteln.

Credits:
Artistic direction, Choreography, Dance: Willie Stark
Choreographic input, Dance: Yasmine Calasse & Laura Schönlau
Music Composition, live Music: Fallon Mayanja
Business Management: Bibiana Leufgen
Costume: Citra Amongsari with Willie Stark
Outside Eye: Khadidiatou Rachel Bangoura

Dauer: 50 Min.

Gefördert durch: Kunststiftung NRW
Koproduziert durch: Tanzfaktur, tanz.tausch festival köln

 

 

Event Organizer

tanz.tausch GbR
Johannis Str 47
50668 Köln